Taidetoimikuntatyöskentely loppui ja jätin vähitellen pois kaiken muunkin luottamustoiminnan tehdäkseni tilaa kaikelle muulle. Uusi vedostaja tuli oppisopimuskoulutettavaksi alkuvuodesta. Aloitin Jyväskylän ammattikorkeakoulussa luovanalantoimijoille suunnatun koulutuksen, joka jatkui 2005 kesään saakka. Sain tehtyä uuden näyttelykokonaisuuden valmiiksi polymeerigravyyri teoksista ja näyttelyn nimeksi tuli Eilen – tänään – huomenna. Teoksista tuli väri-intensiteetiltään voimakkaampia kuin aiemmista teoksista. Olin saanut myrkyttömän tekniikan toimimaan paremmin. Osittain se on uuden Amerikasta tuodun tussin ansioita, joka ei tuki ruiskua ja jonka pisterae on pienempi. Oleellista tussissa kuitenkin on se että se on laatalle ruiskutettuna läpinäkyvää niin kuin hartsi poltettuna laatalle. Tämä mahdollistaa tarkemman työskentelyn siirtovärilaattojen kanssa.

Aloitin Sanataidetta ja aikakäsityksiä -näyttelyn suunnittelun ja anoin näyttelyajan siirtoa Galleria Beckeristä syksyltä 2004 keväälle 2005, jotta kerkiäisin tehdä päässäni olevat teokset valmiiksi. Aloitin yhteistyön Titan ja Veeran kanssa, jotka tekivät paperimassa valostyön harjoitustyönä Jyväskylän ammattioppilaitoksen paperiartesaanikoulutuksessa. Aloitimme paperimassavalosten ja -vedosten yhdistämisen suunnittelun kesällä ja Titta ja Veera hoitivat valamisen syksyllä. Kaikki kirjaimet Vuorokausi -teokseen olivat valmiina ennen joulua.

Kävin viikonloppukurssilla Himmelblaussa opettelemassa carborundum-tekniikan Ilkka Väätin opastuksella ja jatkoin kokeiluja työhuoneella ja sain laatat valmiiksi joulun välipäivinä. Otin osaa myös Virve Liljan kurssille, jossa opettelin kultausta.

Tampereen evankelisesta seurakunnasta otettiin yhteyttä kesäkuun alussa ja sain elokuussa vahvistetun tilauksen seurakuntakeskuksen Kappelin taideteoksista. Joulukuussa sain Kappelityöryhmältä pyytämäni tekstiaineiston ja aloitin sisällön aineiston keräämisen taidehistorian kautta. Kolmiosaisten teosten kansikuva, anfangi oli jo valmiina laatoilla ennen joulua.

Keski-Suomen liiton Luova Foorumi Ohjausryhmän jäsenenä toimiminen. Keski-Suomen kulttuurirahaston, Ilamon toimikunnan jäsen.

Yksityisnäyttelyt
Turku, Galleria Aura
Nurmijärvi, Kirjastogalleria
Kotka, Savarte Art
Puumala, Korpigalleria
Savonlinna, Galleria Tarusto

Näyttelyt
Simpele, Wanha pappila
Jyväskylä, Taiteilijaseuran vuosinäyttely
Saarijärvi, Taidemuseo
Alajärvi, Nelimarkka Museo
Helsinki, Kaupungin Taidemuseo, Paratiisin puutarha
Latvia, Riika, Grafiikanpaja Himmelblau
Viro, Tarto, Grafiikanpaja Himmelblau
Englanti, Lontoo, Art on Paper taidemessut
Irlanti, Dublin, Taidemessut

Apuraha
Valtion näyttöapuraha

Bibliografia
05.11.2004 Suur-Keuruu Gepardi katsoo peiliin Elina Levijoki | Gepardi katsoo peiliin, Hannele Huovi
02.10.2004 Helsingin Sanomat Kirsi Neuvosen uudistunut grafiikka on nyt huipussaan Anne Rouhiainen | Kanneltalon galleria
10/2004 Eeva Kirsi Neuvonen ja menneisyyden rauhoittava vaikutus Sari Salonen | Yleisjuttu
13.10.2004 Keskisuomalainen Koulugalleria tarjoaa taidetta päiväkodeille ja oppilaitoksille Anna-Liisa Kakko | Kulttuuriaitta, Puku ja Maailman eläinkuvasto
03/2004 (18.2.2004) Muuramelainen Raamit-hanke liikkeelle Muuramesta Kuvataiteilija Kirsi Neuvosen näyttely Niittyahon koululla Maritta Pouttu | Jyväskylän taiteilijaseura, Raamit, hyvinvointi 
02.02.2004. Turun Sanomat Kaikuja menneisyydestä Outi Kangasniemi | Auran galleria

Kirsi Neuvonen